dimecres, 15 d’agost del 2007

Aigua

Ens faltava descobrir la comarca de Verapaz, la capital de la qual és Coban. La veritat és que en sortir de la comunitat maya vam tenir algunes dificultats diverses i curioses per anar cap allà: per un euro no vam tenir prou diners per pagar el bus i la senyora de Finca Paraiso ens va regalar 10 quetzals; després de fer un viatge de quasi dues hores vam intentar arribar al següent poble però el bus s'havia trencat i vam haver de tornar enrere amb un altre bus; l'endemà la zona va patir la manca de benzina derivada de la no negociació entre transportistes i el govern de la ciutat de Guatemala per un tema de restricció de la circulació a determinades hores..., vaja, que després de dos dies vam decidir canviar de ruta i anar cap a Coban. I allà vam viure dues experiències "d'aigua", una bona i una dolenta.

Semuc Champey és la primera, i les fotos parlen per si soles: la naturalesa ha creat una mena de piscines naturals, amb cascades i coves, i l'excursió va ser molt divertida (i el guia també era escolta...).

La segona és trista: l'endemà va començar a ploure de manera molt intensa i no va parar en hores i hores. Van morir 6 persones de Coban i rodalies a causa dels esfondraments de cases i carreteres per les fortes pluges que van inundar la zona. Nosaltres simplement ens vam haver de quedar a l'hostal un dia més, escoltant les notícies a la ràdio...

+ fotos (Semuc Champey)

+ fotos (pluges a Coban)

marinayang ha dit...

Per fi la censura xinesa m'ha permès accedir al vostre blog.
M'agrada saber de vosaltres i d'aquest viatge tan emocionant.

Un petonàs des de la Xina

Marina

PD:I no et peocupis si t'emocionen aquestes coses de les que parles al post " A desalambrar". Jo també sóc una imbècil d'aquestes...